Başarılı bir SEO çalışması hemen hemen her zaman kullanılan anahtar kelimelere dayanır. Arama dizelerini eşleştiren unsurlar, bir web sitesini ileriye doğru götürebilir ve arama motorlarında sıralamaya yardımcı olabilir. Bununla birlikte, tek tek anahtar kelime kullanımının önemi yavaş yavaş azalmaktadır ve anahtar kelime tabanlı arama motoru optimizasyonu gücünü kaybetmektedir. Bunun nedeni, anahtar kelime varlığından çok daha önemli faktörler olmasıdır.
- Anahtar kelime yerleşimi kullanım sıklığından daha önemlidir. Diğer bir deyişle, başlık etiketindeki ve başlıktaki anahtar kelimeleri içerikte beş kez kullanmaktan daha iyidir diye açıklayabiliriz.
- Eşanlamlıları kullanmak kabul edilebilir bir şey değildir. Artık Google, bir web sitesinin verilerini yorumlama konusunda daha karmaşık algoritma uyguladığından, farklı anahtar kelime öbekleri kullanılmış olsa bile, benzer bağlamlara sahip oldukları sürece, Google bunları teorik manada tam olarak aynı kategoriye yerleştirebilir.
- Semantik arama kullanıcı aramalarında büyük fark yaratıyor. Geçmişte Google, arama sorgularını kelimelerle incelerdi. Örneğin, "istanbuldaki ucuz oteller" ile ilgili bir arama sorgusu, İstanbul'daki oteller, ucuz oteller ve hatta genel otellerle ilgili olabilecek her şeyi döndürür ve sonuç olarak karşımıza çıkarırdı. Ancak arama semantiği ile Google, yalnızca tek tek kelimeler yerine bütün arama sorgusunun anlamını yorumlayarak artık daha verimli sonuçlar önümüze çıkarıyor. Yani İstanbul'daki ucuz otelleri arıyorsanız, İstanbul'daki ucuz otelleri bulacaksınız demektir.
Bu değişikliklerin yanı sıra, anahtar kelime araştırmasına farklı bir yaklaşım getirme ihtiyacı doğar. Anahtar kelimeler hala önemlidir, ancak gerçekten etkili olması için mükemmel olması gerekir.
Anahtar Kelime Zorluk Analizi ne anlama gelir?
Anahtar kelime zorluğu, bir web sitesinin belirli bir anahtar kelimeye dayalı olarak sıralamasının ne kadar kolay bulunabilir veya zor bulunabilir olduğunu belirlemenize yardımcı olan bir faktör olarak tanımlanır. Anahtar kelime analizi ile ilgili faktörler kısaca;
- Belirli bir anahtar kelime için şu anda sıralaması yapılan sayfa sayısı
- Ücretli arama kampanyalarında bir anahtar kelime için teklif veren sayfa sayısı
- Belirli bir ay için bir anahtar kelimenin tıklama başına maliyeti
Ayrıntılara bakacak olursak, anahtar kelime zorluk analizinde üç öğeye dayalı olarak rekabet etmeniz gereken bir takım kurallar belirir:
- Rekabetin veya belirli bir sorgu için dizine eklenmiş sayfaların sayısı
- Bir web sitesinin, gelen bağlantıların niceliğine ve kalitesine dayanan otoritesi veya sıralama gücü
- İyi sıralamalı web sitelerinin, belirli arama sorgularıyla nasıl eşleştiği, on-page sıralaması ve sayfa dışı sinyaller gibi unsurları dikkate alarak oluşturduğu uygunluk seviyesi.
Zorluk analizi ayrıca anahtar kelime zorluğunu tahmin etmeyi de gerektirir. Bunu yapmanın en kolay yolu, yaygın olarak kullanılan bir anahtar kelimeye veya anahtar kelime öbeğine dayanılarak güçlü ve zayıf arama sonuçlarını kontrol etmektir. "gelinlik dikimi kadıköy" ve "gelinlik modelleri" arasında ikincisi, özellikle normal ve daha az popüler olan bloglar için sıralanmak daha zordur. Bu tarz genel konularda yüksek sıralamalı bloglarla rekabet etmek oldukça güçtür.
Birkaç prensibe dayalı olarak zorluk analizi yapın
Rakip Sayfalar
Belli bir anahtar kelime veya anahtar kelime öbeği için rakip sayfaların neler yaptığını öğrenin. Bir arama motorunda kullanmak istediğiniz arama terimlerini yazmanız ve sonuçları kontrol etmeniz yeterlidir. Bir blog veya işletme olarak, rakipleriniz aynı ürünleri veya hizmetleri sunan ve aynı anahtar kelime kümesini kullanan diğer bloglar veya şirketlerdir. İlk on en güçlü rakibiniz başlıkta aynı arama terimlerini kullanan site ve bloglardır. Bunu öğrenmek için, Google'ın "allintitle" arama operatöründen birini kullanın; bu, anahtar kelimelerin başlığın içinde bulunduğu web sitelerini görüntüler. Artık rakiplerinizi tanıdığınızdan, yalnızca topladığınız verilere dayanarak kararlar almamanız önemlidir. Bunları bir gösterge olarak kullanın, çünkü ilk sayfanın dışında sizi koruyacak birçok unsur var. Örnek aratma;
allintitle: Anahtar Kelime Zorluk Analizi
En İyi 10 Arama Sonuçları
Anahtar kelime zorluğu ile ilgili metrikleri belirlemek isterseniz, kullanmak istediğiniz terimlere ilişkin en üst sıralarda yer alan siteleri belirleyin. Sonuçları almak kolay. Aramanızı kişiselleştirmek için daha doğru araçları kullanmanız ve daha önemli olan sonuçları elde etmeniz yeterlidir. Chrome tarayıcıyı gizli modda kullanmak iyi bir örnektir. Bu, arama verisine ve tercihlere (reklamlar, haberler, resimler ve YouTube videoları gibi) dayanan geri döndürülen sonuçları kaldırmaktadır.
Bağlantı Sayısı
En üst sıralarda yer alan sayfaların, belirli anahtar terimler temelinde önemli sayıda harici veya alan işaret eden bağlantıları olması muhtemeldir. Aynı anahtar kelimeleri kullanırsanız, kesinlikle zorluk düzeyinde muhtemel bir artış olacaktır.
Sayfa Dışı Optimizasyon
Anahtar kelime zorluk analizi, sayfa otoritesine, etki alanı otoritesine, bağlantı metinindeki anahtar kelimeye ve kök alanının benzersiz bağlantısını oluşturma çeşitliliğine bakacaktır.
Sayfa İçi Optimizasyon
Rakiplerinizin kim olduğunu bildiğinize göre, ne kadar iyi olduklarını öğrenin. Bir arama motoru gibi düşünün ve anahtar kelimelerinizin kolay ve etkili bir şekilde sıralamasına yardımcı olacak etkileyici belirteçler arayın.
Kısa kısa bu anahtar kelimelerin yerleşimi için ipuçlarından bahsedelim. Bunlar size yardımcı olacaktır.
Kısa kısa bu anahtar kelimelerin yerleşimi için ipuçlarından bahsedelim. Bunlar size yardımcı olacaktır.
- Başlık etiketi içindeki anahtar kelime
- Başlık etiketinin uzunluğu
- h1'deki anahtar kelime
- Resim alt metinindeki anahtar kelime
- Alan adı veya URL'deki anahtar kelime
- Bağlantı metninde veya harici bağlantılardaki anahtar kelime
- İçerik kalitesi
- Optimizasyon seviyesi (optimize edilmiş veya edilmemiş)
- Şüpheli SEO uygulamalarının kullanılması
- Bir web sitesinin iç bağlantı özellikleri
Google arama operatörlerini kullanarak zorluk analizi gerçekleştirin
Google, zorluk analizinde en iyi arkadaşınız olabilir ve yalnızca rakiplerinizi ve kullandıkları anahtar kelimeleri değil bununla birlikte, Google'da en üst düzeye çıkmak için üç özel operatörü nasıl uygulayabileceğiniz konusunda yardımcı olacaktır. Daha önce belirtildiği gibi, allintitle başlıkta arama terimlerinizi içeren sonuçları döndürür. allinurl, diğer taraftan, URL'lerde bulunan anahtar kelimeyle sonuçları görüntüler ve allintext, içerikte görünen anahtar kelimeyle ilgili arama sonuçlarını döndürür. Google'ın gelişmiş arama araçlarını kullanarak size gelen sonuçları not alın ve bu notlara göre seo çalışmanızda yol haritanızı belirleyin.
Post a Comment