Kurumsal bir yapı her zaman bünyesinde Sosyal Medya Koordinatörlüğü barındırır. Elbette bu büyük firmalar için geçerli bir sektör olarak göze çarpıyor. Ancak küçük bir işletmede sosyal medyada yükselmenin farkına vardığı anda elbette bunun imkansız olduğunu kimse söyleyemez. Zira bugün gördüğümüz pek çok marka sosyal medyanın önemini kavramış durumda.
Bugün gelinen noktada artık gıda sektörü gibi anında satış ve tüketimin söz konusu olduğu kurumsal yapılar bile sosyal medya üzerinde kendisine yer edinmenin peşinde. Sosyal medya demek kurumsal şirketler için az bütçe ile çok reklam demek. Bu yüzden facebook, twitter, instagram gibi sosyal araçlarla yapılacak reklamlar bu şirketler için vazgeçilmez olmalıdır. Sosyal medyayı kullanan kitle büyük ihtimalle kurumsal şirketlerle de içiçe olacaktır.
İnternet üzerinde her hangi bir faaliyetin yayılmasını amaçlıyorsanız yine sosyal medyayı aktif olarak kullanmalısınız. Siyasi ve güncel konularda twitter artık baş kaynak olarak kullanıldığını düşünürsek, twitter üzerinde yapılan etkili bir çalışma sizin isminizi duyurmak için yeterli olacaktır. Kitleler artık twitter'da sözlerle karşı karşıya geliyorlar. Verdiğimiz bu örneklerden yola çıkarak sosyal medyayı etkin kullanmanın neredeyse en etkili kuralı süreklilik arz etmesidir. Reklam vermek tek başına yeterli olmayan bir faaliyettir. Sosyal medya araçları oluşturdukları sistemleri etkin kullanan yazarlara, sayfa sahiplerine ve hesap sahiplerine öncelik vermektedirler. Bunun bir başka örneği ise web sitesi sahipleri olacaktır. Google hit artırma yolları üzerinde çalışma yapan birisi içerik oluşturmanın hit artırmakta ne kadar etkili bir faaliyet olduğunu bilir.
Instagram'da bir sayfanız var ve takipçi sayınızı artırmak istiyorsunuz. Bu elbette kolay olmayacaktır.
- Bunun için ilk şart süreklilik.
- Bir diğer şart ilgi çekici olmak. Süreklilik arz eden bir hesaba takipçi akışı da sürekli olacaktır.
- Yaptığınız paylaşımları sürekli güncel tutun ve tekrardan kaçının.
- Video paylaşımları (Akış, Reels, IGTV) her zaman bir tık önde olan yapıdalar. Ancak videoyu uzun tutmanız aleyhinize olacaktır ve kötü sonuçlar verecektir.
- Resim paylaşımlarınıza kısa birde yazı eklemeyi ihmal etmeyin.
- Etiket seçiminizi çok dikkatli yapın. Henüz yeni bir hesabın çok büyük kulvarlarda boy göstermesi pek mümkün değildir. O yüzden orta kulvarlar ilk etapta bizim hedefimiz.
- Hesabınızın hedef kitlesini belirleyin ve onlara yönelik paylaşımlar yapın.
- Hedef kitleniz nerdeyse sizde orda olun, sizi takip etme potansiyeli olan kişilere davet amaçlı takip atın.
Bu özellikler elbette diğer sosyal medya hesaplarınız içinde geçerli ancak Türkiye şartlarında en bilinen sosyal medya aracı instagram olduğu için instagram'dan örnek verdik. Abone sayısını artırmak elbette önemli ancak paylaşımlarımıza dönüş yapan abone olması her zaman daha iyidir. Bu yüzden abone sayısından çok aktif olan abonelerinize önem vererek onların neleri sevdiğini göz önünde bulundurun ve süreklilik arz eden paylaşımlarınızı ona göre belirleyin. Elbette yeni kullanıcıları da görmezden gelmeyin. Son dönemde gençler arasında yaygınlaşan instagram kullanımı ile sosyal medya da güzel işler yapabilirsiniz. Elbette öncelikle kullanıcılarınız hangi yaş grubundan, hangi sınıftan ya da genel olarak hangi cinsiyetten bunu belirlemeniz ve sosyal medya faaliyetlerinizi ona göre yürütmeniz önerilir. Eğer kullanıcılarınızın hangi sınıfa, hangi yaş grubuna dahil olduğunu öğrenmek isterseniz Sitenizi Ziyaretçileriniz İçin En İyi Hale Getirme yazımı inceleyebilirsiniz.
Güncelleme: 10 Eylül 2021
Post a Comment